Uskoro će biti završena obilaznica oko Subotice poznatija kao Y krak. Puštanjem u saobraćaj obilaznice duge 24 kilometra trebalo bi da se rastereti saobraćaj u centru Subotice, a samim tim će se i značajno poboljšati kvalitet života građana.
Ministarka Zorana Mihajlović na nedavno održanom sastanku sa predstavnicima “Koridora Srbije” i preduzeća “Vojput” razgovarala je o završetku izgradnje Ipsilon kraka.
Ispilon krak je projekat koji je davno započet i tek od kako ga je preuzelo ovo ministarstvo konačno se vidi kraj gradnji ovog puta. Cilj nam je da ovaj projekat završimo do kraja godine i zato je potrebno da se radovi odvijaju maksimalno efikasno, rekla je ministarka građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja prof.dr Zorana Mihajlović.
Tokom 2017. i 2018. godine izgrađeno je i pušteno u saobraćaj 12 kilometara puta na Ipsilon kraku. U poslednjoj fazi radi se 12 kilometara puta na Sektoru 1, od Somborskog puta do graničnog prelaza Kelebija. Ipsilon krak je obilaznica oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija s auto-putem E75 Horgoš – Novi Sad.
Obilaznica oko Subotice gradila se fazno i reč je o jednoj od najznačajnijih investicija koja je nasleđena još od prethodnih vlasti. U prethodne nepune tri decenije građanima se obećavalo da će obilaznici biti izgrađena, ali to obećanje izgleda da će sada biti i ispunjeno.
Da podsetimo, pre skoro tri decenije počela je izgradnja “Ipsilon kraka”, radovi su započinjani, pa obustavljeni i mnogo puta je to bilo samo zakorovljeno gradilište, a Subotičani su ostali bez dugo obećanog puta. Od 2016. godine pa do danas za nastavak radova Vlada Srbije je iz republičkog budžeta izdvojila sredstva kako bi se obilaznica gradila fazno i ceo projekt završio u obećanom roku.
Izgradnja obilaznog puta oko grada višestruko je značajna. Osim što bi trebalo da izmesti teški teretni saobraćaj iz centra grada čime će se smanjiti buka i zaštititi saobraćajnice kao i kanalizaciona mreža koja se urušava pod teretnjacima ona će da olakša i poslovanje u Privrednoj zoni Mali Bajmok. Ovo je bitna investicija, jer bi njenim završetkom od Subotice napravili moderan grad kroz čiji centar se ne odvija tranzitni saobraćaj, rekao je u intervjuu za “Dnevnik” 2016. godine gradonačelnik Subotice, Bogdan Laban.
Do sada, dnevno kroz centar Subotice protutnji više od 1.000 kamiona i šlepera, koji osim što oštećuju gradske ulice i ugrožavaju bezbednost, negativno utiču i na životnu sredini, zbog buke i zagađenja vazduha. Već nekoliko decenija građani čekaju obilaznicu, jer će im se na taj način rešiti višedecenijski problem sa teretnim saobraćajem u centru grada. Ukoliko se sve bude odvijalo po planu od 2020. godine obilaznica oko Subotice biće puštena u celosti.
tekst: S.I.
foto: S.I. i Subotica.com
Tekst je nastao u okviru projekta “Planovi za razvoj Subotice” koji je realizovan uz podršku grada Subotica. Za sadržaj priloga odgovornost isključivo snosi Centar za informisanje, obrazovanje i preduzetništvo “Oblak” i redakcija portala “Lokalne vesti”. Stavovi koji su u tekstu ne odražavaju nužno stavove grada Subotica.