Serija fotografija „Disconnecting Connection“ priznatog međunarodnog fotografa iz Londona, Ala Lapkovskog, izaziva različite emocije i reakcije kod svakog ko ih je video.
Projekat „Disconnecting Connection“ pobednik je u kategoriji profesionalnog portfolija ovogodišnje Tokyo International Photographi Avards (TIPA), Japan, 2018. godine, takmičenja održanog u januaru ove godine.
Al Lapkovski za naš portal kaže da je nekada davno u onoj odeći koja je na fotografijama osvetljena plavičastim svetlom, nekada bila osoba.
Znate, neka deca provode prosečno 7,5 sati dnevno ispred ekrana. Upravo tako – 7,5 sati. To je otprilike onoliko vremena koliko većina odraslih provodi na poslu svaki dan. Tinejdžeri sada provode čak devet sati dnevno na društvenim platformama. Zapanjujuće je da će prosečna osoba provesti skoro dva sata (približno 116 minuta) na društvenim mrežama svaki dan. To znači ukupno 5 godina i 4 meseca svog života utrošenog na društvene mreže, objašnjava nam autor fotografija.
Kako kaže, danas ukupno vreme provedeno na društvenim mrežama utiče na vreme provedeno u jelu i piću, druženju i doterivanju.
Spoznaja o tome koliko prosečna osoba zaista troši na društvene medije dolazi u oštriji fokus kada upoređujemo cifru (pet godina i četiri meseca) sa godinom i tri meseca koje ćemo potrošiti tokom života u druženju sa prijateljima i porodicom u stvarnom životu. Mislim da je ovo pravi trenutak da ilustrujem ovu „novu realnost“ snimanjem fotografskog projekta i postavljanjem na Facebook, Instagram i Tvitter. Mi nestajemo, prestajemo da postojimo, propadamo. Ne možemo da zamislimo naše živote bez plavih ekrana. Bombardovani smo vestima, ažuriranjima i statusima. Imamo hiljade prijatelja, a ipak smo sami. Mi smo polu-transparentni, izgubljeni u plavom svetlu beskorisnih informacija i lažnog osećaja pripadnosti, ispričao nam je razlog za nastanak serije fotografija Lapkovski.
Prema njegovim rečima, glavni cilj ovog projekta je bio da ilustruje kako se u svakom trenutku nepovezujemo sa realnošću oko nas i bavimo se nečim što je možda stvarno, ali ne toliko važno i relevantno sada.
Samo iz navike biramo češće da gledamo u ekran umesto da gledamo okolo, da se sa nekim dopisujemo umesto da razgovaramo sa osobom koja sedi ispred nas. Naš um postaje globalni u smislu da možemo da se uključimo u razgovor sa ljudima koje jedva poznajemo i istovremeno ignorišemo nekog veoma bliskog i stvarnog. To sam želeo da prikažem na fotografijama, zaključio je Al Lapkovski.
Al Lapkovski je priznati međunarodni fotograf sa glavnim akcentom na stvaranje nadrealističkih slika. On je 2003. započeo svoje fotografsko putovanje u Londonu i oduvek je bio okrenut beskrajnom potencijalu fotografskog eksperimentisanja, izazivajući konvencionalne predstave o fotografiji i pružajući gledaocu priliku da vizualizira podsvest i oslobodi moć svoje mašte. Rođen je u Litvaniji 1981. godine.
Lapkovski je uspeo da stvori fotografske slike koje poseduju oštar transcendentalni kvalitet koji se neprimetno prebacuje iz stvarnosti u apsurd. Za svoj rad dobio je veliki broj međunarodnih nagrada i priznanja. U prethodnih 15 godina, radio je u srcu kreativne industrije doprinoseći nacionalnim i međunarodnim časopisima, stvarajući oglasne kampanje, snimajući uređivačke priče i radeći na naslovnicama brojnih knjiga.