DruštvoNaslovna

Za uznemiravanje kupaca telefonom propisane novčane kazne i do 50.000 dinara

Izmene Zakona o zaštiti potrošača trebalo bi pred poslanicima da se nađu danas, a ako budu usvojene doneće nekoliko novina koje će obradovati većinu kupaca u Srbiji.

Vlada je usvojila predlog ovog akta, koji građani iščekuju od 2019. godine, verujući da će sada lakše ostvarivati prava.

Nakon današnje sednice, potrošački sporovi bi trebalo da se brže i jednostavnije rešavaju vansudski, jer je predviđeno obavezno prisustvo trgovaca. Među izmenama o kojima se dosta govori je pravljenje registra „Ne zovi“ u kojem bi trebalo da se nađu svi potrošači koji ne žele da ih nasrtljivi prodavci uznemiravaju telefonom, nudeći im razne proizvode i usluge. Značajna stavka biće obavezan proračun za usluge koje su skuplje od 5.000 dinara, čime je prihvaćena sugestija našeg lista, jer su „Novosti“ u više navrata pisale o paprenim majstorskim računima i predložile obavezan predračun.

Za one koji prekrše stavke novog Zakona o zabrani direktnog oglašavanja telefonom, faksom ili elektronskom poštom, ako potrošač nije dao svoj pristanak na to, slede kazne do 50.000 dinara. Kako Bogosavljević, međutim, kaže, ni po dosadašnjem Zakonu to nije bilo dozvoljeno.

Značajna stavka biće obavezan proračun za usluge koje su skuplje od 5.000 dinara. Mnogima se dešavalo da ih majstor posle popravke šokira cenom svog rada, a sada će trgovac morati da pripremi račun specifikacijom i pribavi pisanu saglasnost kupca za pružanje usluge.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Novosti.