Premijera čuvenog „Labudovog jezera“ u koreografiji i režiji Konstantina Kostjukova biće izvedena 2. juna u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Mlada balerina iz Pančeva, Tatjana Tatić (1995), prvi solista Baleta Narodnog pozorišta igraće glavnu ulogu – lik Odilije i Odete, belog i crnog labuda. Prvi solista Igor Pastor igraće princa Zigfrida.
„Labudovo jezero“, pravi biser klasičnog repertoara, koji je, ujedno, i najigraniji balet u istoriji zahvaljujući svojoj ezoteričnosti, magičnosti i snažnoj ekspresivnosti, čine zakletva kao iskušenje ljubavi i prevare, sazrevanje kroz odluke, ljudsko dvojstvo, lukavost, žrtvovanje, sjedinjavanje u fiktivnoj smrti i apoteoza idealnoj ljubavi.
Uloga Odilije/Odete emotivno i dramski izuzetno je teška i zahtevna, a balerini daje okvir da mnogo istražuje, svaka igračica može, treba i mora da je odigra apsolutno različito i zato je svaka od njih sprema sa zadovoljstvom, mnogo slobode, improvizacije i mašte. Svaka kreira samo svog Labuda, a takve uloge ne pruža svaki balet. Zato je bilo neminovno da pitamo Tatjanu Tatić da li je kao devojčica maštala da zaigra u Labudovom jezeru.
Mislim da svaka devojčica koja krene na balet mašta o ulozi labuda. Pa tako i ja. To je vrhunac za svaku balerinu, i ja sam beskrajno zahvalna na ovoj prilici. Moj partner, Igor Pastor i ja smo počeli da pripremamo ovo remek delo pre nekoliko meseci. I dalje imamo dozu nesigurnosti zbog težine ove uloge. Ovo je najveća i najteža uloga za svaku balerinu upravo zbog toga što mora da prezentuje dve uloge, belog i crnog labuda, koje su potpuno različite. Beli labud je liričan i romantičan dok je crni karakteran i zao, i to sve treba predstaviti u dva sata predstave. Ne mogu da izdvojim nijedan deo predstave kao omiljeni, jer je svaki delić magičan. Naravno, svemu tome je doprinela muzika Čajkovskog koja je izuzetno dramatična i sama po sebi već budi emocije u svakom igraču, a tako i gledaocu, kaže Tatjana Tatić.
Rola koja je nekada bila „podeljena“ na dve balerine (a koju Konstantin Kostjukov za Novosti opisuje kao Doktora Džekila i Mister Hajda u jednoj osobi odnosno balerini), zahteva plesačicu sposobnu da sa istom sugestivnošću i dramskim nabojem odigra otmenog, nežnog i nevinog Belog labuda, ali i Crnog labuda koji je utelovljenje senzualnosti, zavodljivosti i izdaje – kao svoj vlastiti negativni odraz. Kompleksnost i opasne dubine ove uloge o kojoj sanjaju sve balerine, prosto su fascinantne, a dualizam virtuozne Odilije/Odete može se shvatiti i kao simbol sazrevanja kroz iskušenja i odluke.
Nova koreografska verzija baleta Petra Iljiča Čajkovskog „Labudovo jezero“, prema Marijusu Petipa i Levu Ivanovu, biće premijerno izvedena 2. juna na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. U predstavi će učestvovati celokupni ansambl Baleta i Orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu, pod dirigentskom upravom Đorđa Pavlovića.
Autor kostima i scenografije je proslavljeni italijanski modni kreator, dizajner i kostimograf Renato Balestra. Skoro 200 kostima urađeno je za predstavu Labudovo jezero.
Reprizno izvođenje Labudovog jezera 8. i 18. juna.