DruštvoNaslovna

Predavanje pančevačkim gimnazijalcima o medijskoj pismenosti

Predavanje o medijskoj pismenosti u okviru projekta „Medijsko opismenjavanje mladih“ održano je danas, 2. novembra u Gimnaziji “Uroš Predić” u Pančevu.

Ovogodišnja nedelja medijske pismenosti obeležena je pod sloganom „Medijska pismenost za javno dobro” i u njenoj završnici Centar za informisanje, obrazovanje i preduzetništvo „Oblak“ iz Pančeva održalo je predavanje o medijskoj pismenosti učenicima prvog i trećeg razreda gimnazije.

Predavač je bila Gordana Vlajić, književnica za decu i dugogodišnja novinarka, koja je bila angažovana i kao stručni konsultant DW Akademije za medijsku pismenost u izradi Priručnika za mlade.

Predavanje o medijskoj pismenosti bilo je prilagođeno uzrastu srednjoškolaca. Osim što smo im predstavali na koje sve načine se šalju medijske poruke u razgovoru sa njima nastojali smo da saznamo kako se danas informišu srednjoškolci, koje medije prate, na osnovu čega formiraju mišljenje, koliko je kod njih razvijena kritička misao. Prijatno sam iznenađena što naši gimnazijalci imaju određena saznanja o ovoj temi, ali i što su se rado uključivali u diskusiju i razmenu mišljenja. Ovo je svakako bila tema koja je važna i mladima, u šta smo se uverili i na ovim predavnjima, rekla je Gordana Vlajić nakon predavanja.

Od školske 2018/2019. godine, u gimnazije i pojedine srednje stručne škole uveden je predmet „Jezik, mediji i kultura“, kao izborni. Vest je prošla prilično nezapaženo iako se to može smatrati uvođenjem „medijske pismenosti“ u sistem obrazovanja u državi u kojoj su ta, kao uostalom i funkcionalna ili „klasična“ pismenost građana daleko od zadovoljavajuće.

Zato smatramo da kroz neformalno obrazovanje u oblasti medijske pismenosti, mi kao dugogodišnji novinari, možemo biti značajna podrška i saradnici u realizovanju obrazovanja mladih u ovom segmentu. Zahvaljujući projektu medijskog opismenjavanja srednjoškolaca širom Vojvodine iz dana u dan raste broj tinejdžera koji su dobili osnovna i tačna saznanja o tome šta je medijska pismenost i na koji način bi trebalo da pristupe konzumiranju vesti i informacija iz različitih vidova medija, a posebno kroz internet i na koji način mogu da provere verodostojnost objavljenih vesti, kaže Violeta Jovanov Peštanac, dugogodišnja novinarka i predsednica Centra za informisanje i obrazovanje “Oblak” Pančevo.

Najčešći posrednici naših saznanja jesu mediji (štampa, televizija, radio, internet-portali, društvene mreže…). Ako želimo da živimo u društvu koje svoju budućnost gradi na proverenim činjenicama, a ne na opsenama i mitovima, svi imaju odgovornost za to! Proveri pa tek onda šeruj, bila bi glavna poruka predavanja srednjoškolcima.

Projekat se sprovodi u partnerstvu i uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama.