DruštvoTurizam

„Relaks“ unapređuje turističku ponudu Kovačice

U Turističko poslovnom rekreacionom centru „Relaks” u Kovačici u odnosu na pre dve godine urađeno je puno da se uz racionalniji i efikasniji rad, kroz štednju i podizanje kvaliteta usluga obezbedi bolje korišćenje raspoloživih kapaciteta, dođe do stabilnog poslovanja i doprinosi unapređenju turističke ponude.

„Relaks” raspolaže sa 100 ležaja i raznovrsnim sadržajima koji mogu da privuku goste, a direktor Mijodrag Lončar predočava, da pošto je ovaj kompleks izgrađen pre desetak godina već ima potrebe da se ulaže u sređivanje objekta, pre svega kroz tekuće održavanje.

 

 

Velika kongresna sala, pogodna za održavanje seminara, koja se do sada zvala „Njujork sala”, preimovaće se i verovatno ubuduće poneti ime Kovačice, ali i drugačije izgledati.

Zidove kongresne sale nameravamo da oplemenimo radovima kovačičke naivne umetnosti, da u stvari reprezentuje Kovačicu, koja je čuvena po stvaralaštvu samoukih slikara. Sala je pogodna za održavanje poslovnih sastanaka, seminara i konferencija, takođe i raznih svečanosti, a do sada nije bila dovoljno iskorišćena koliko bi mogla, kaže direktor Lončar.

Od otvaranja popunjenost kapaciteta nikada nije bila tolika kao od septembra pretprošle do novembra prošle godine, kada je bila skoro stopostotna, a krajem prošle godine je iznosila oko 70 posto. Tome su doprinela poslovna dešavanja, jer su u okruženju vršena istraživanja NIS-a pa su kapacitete popunjavali radnici angažovani na tim poslovima, što je doprinelo da se Centar finansijski oporavi.

Smeštajni kapaciteti su zauzeti boravkom radnika angažovanih na izgradnji vetroparka na području opštine Kovačica, pa je i to razlog što nisu bili u mogućnosti da prime veći broj drugih gostiju.

 

 

Direktor Lončar napominje da im to, na neki način, obezbeđuje sigurnost, ali sa druge strane, dolaze u situaciju da zbog toga neke goste moraju da odbiju.

U tehničkom smislu ulagali smo u poboljšanje uslova u spa centru, zamenjeni su svi filteri, pa je kvalitet vode u bazenima izuzetno dobar, što je preduslov za poverenje i veću posećenost od strane gostiju. Na otvorenom bazenu prošla sezone je bila sa polovičnim uspehom, zbog kišovitog vremena u jednom periodu, ukazuje Lončar.

Sa 30 zaposlenih „Relaks“ posluje kao javno preduzeće čiji je osnivač Opština Kovačica, ali prema rečima direktora Mijodraga Lončara, samo su na papiru javno preduzeće, jer poslednjih nekoliko godina finansiraju se od sopstvenog poslovanja.

Ukoliko zanemarimo koliku-toliku povremenu podršku od strane opštinske vlasti, trudimo se da kroz racionalnost i štednju u poslovanju učinimo koliko god možemo, da damo što bolji kvalitet usluge uz što manja ulaganja. Nadamo se da ćemo u narednom periodu biti još bolji. Činjenica je da se možemo pohvaliti da smo učinili značajan napredak u poslovanju, imajući u vidu skromne finansijske mogućnosti koje smo imali, naglašava Lončar.

 

 

Okolnost da su u poslednje vreme popunjenosti kapaciteta doprineli radnici firmi koje su prisutne zbog posla na području Kovačice, išle su na ruku „Relaksu“. Inače, kapacitete mahom popunjavaju vikend gosti.

Najviše gostiju u dane vikenda imamo iz Beograda koji je na 45 kilometara, pre svega leti, kada je popunjenost stopostotna, jer pored korišćenja sadržaja „Relaksa“ gostima su privlačni i drugi turistički potencijali Kovačice i okoline. Dolaze nam još gosti iz Slovačke, Rumunije i Mađarske, poslovno ili turistički, povodom raznih manifestacija ili na proputovanju iskoriste sve blagodeti koje im pružamo. Mislim da „Relaks“ u ovom momentu sasvim solidno funkcioniše i daje doprinos kvalitetu turističke ponude opštine Kovačica i ovog dela južnog Banata, smatra Mijodrag Lončar.

Kompleks je u državnom vlasništvu i „Relaks“ je javno preduzeće, ali je tu unet preduzetnički duh, pošto je prepušteno tržištu, a da se u tome uspeva između ostalog je i zasluga direktora Lončara, koji je pre dolaska na čelo kovačičke ustanove sticao iskustvo u preduzetništvu.

Kovačica je mala sredina, ali imamo neophodne kadrove za delatnost kojom se bavimo, čemu je doprinelo i što smo stabilizovali finansijsko poslovanje. Doduše, teže se nalazi radna snaga u letnjem periodu, kada ima potrebe za sezoncima, jer ljudi odlaze u Slovačku i drugde, gde su bolje plaćeni nego kod nas. Ono čime se, uz kvalitet usluga ponosimo je tradicionalna ljubaznost, gostoprimstvo našeg osoblja i toplina koju pružamo, što doprinosi da gosti budu zadovoljni, zaključuje u razgovoru za Dnevnik Mijodrag Lončar.

Tekst je nastao u okviru projekta “Planovi za razvoj Kovačice“, koji je realizovan uz podršku Opštine Kovačica.
Za sadržaj priloga odgovornost isključivo snosi Centar za informisanje, obrazovanje i preduzetništvo “Oblak” iz Pančeva i redakcija portala “Lokalne vesti”. Stavovi koji su u tekstu ne odražavaju nužno stavove Opštine Kovačica.